söndag, juni 03, 2012

Söndag

Sprang en timme på söndagsmorgonen. En minut över timmen. De två övertimmarna som ligger bakom mig nu föregicks av två undertimmare. Inte mycket att bry sig om, egentligen, för huvudsaken är antagligen att jag rör på mig.

Sen satt jag naken på min plaststol framför datorn, nyduschad men eftersvettandes. Då rycks ytterdörren upp och dottern och hennes kompis kommer släpandes med en soffa, inköpt via Blocket eller liknande. Dottern flyttar hemifrån om tre veckor, så nu införskaffar hon saker hela tiden. Dock slapp de utsättas för min nakenhet, för är jag rätt långsam som löpare så är jag blixtsnabb som nakenskylare.

Annars funtar jag faktiskt på ett nakenbad i sommar. Funtar är förvisso inte samma sak som genomför, men i vilket fall som helst så ska jag nog ta mig till Ågesta i sommar, vilket by the way ligger i närheten av brorsans stuga och där, i Ågesta, ska det enligt uppgift finnas braiga löparbanor. Enligt uppgift, förresten, fan, jag var ju i Ågesta på varenda friluftsdag under skolgången, så jag vet att där finns löparbanor.

Och så finns det, rätt nära där, ett nakenbad. Jag har kajakat förbi det, och det såg rätt trevligt och harmlöst ut. Skapligt på nåt vis. Kanske kunde jag, efter en hård mil över stock och sten, eller snarare spån och grus, slänga mig naken i sjön. Det låter somrigt på nåt vis. Efter nakenbadandet kunde jag knata till stugan och dricka vin.

Jaha, kära dagbok (som det kändes lämpligt att säga här), nu ska jag in till stan. Jag ska till Boulevardteatern. Ska titta på orientalisk dans.

---

Update, söndag kväll. Jag var på den orientaliska dansen, eller magdansen, för att filma en som brukar dansa där. Hon brukar vilja se hur det blev liksom. De som dansar är såna som har gått kurs i magdans. Vissa har gått flera terminer och vissa bara en, så de är lite olika avancerade. Åldrarna är från riktiga småungar till ... ja, jag tror vissa var uppåt sextio, typ. När det är terminsavslutning visar man upp sig så här. Jag filmade hon jag skulle filma med hennes egen kamera, men när hon inte dansade plockade jag fram min mobil och filmade lite med den. Det blev att jag klippte ihop några snuttar.

4 kommentarer:

Sangvinisk sa...

Fantastiskt naket inlägg. *tummar upp* Ågestas nakenbad har jag bara hört gott om. Dessutom verkade du ha nära till allt därifrån.

stationsvakt@gmail.com sa...

Jag bor rätt nära. Jag kan nog jogga dit på en timme.

Stefan Jansson sa...

När jag öluffade i Grekland hamnade man ibland på nakenstränder. Allt jag minns är att de snygga tjejerna lyste med sin frånvaro.

stationsvakt@gmail.com sa...

Så är det kanske. Man kanske inte ska använda just såna ställen som raggningsställen.