söndag, maj 13, 2012

Intervaller

Nån slags intervaller blev det. Jag körde inte milen idag, men jag körde (förflyttade mig benledes) en timme. Jag brukar ju köra en mil på en timme så det kunde vara intressant att se hur långt jag kom på en timmes intervaller. Det hela blev inte särskilt vetenskapligt, utan jag snabbsprang så långt jag orkade - vilket var några minuter i början av timmen och några sekunder i slutet av den. Emellan snabbisarna gick, lunkade, joggade jag lite omväxlande.

När timmen gått kollade jag hur långt jag hunnit: 9, 3 km. Rätt långt faktiskt, väldigt mycket längre än jag hade trott att det skulle bli då jag gick väldigt mycket. När jag tänker på saken så tyder ju detta på att mitt normala springtempo nog är ganska långsamt. Nästa gång jag springer ska jag göra likadant, och sen, gången efter det, kanske jag springer en timme igen.

Inga kommentarer: